Alimente folosite impotriva stresului

Alimente folosite impotriva stresului

Alimente folosite impotriva stresului

Atunci cand o persoana sufera de stres, in corpul sau este produs hormonul adrenocorticotropic. El asigura alimentarea cu energie suplimentara, pregatind astfel, o persoana pentru testare. Oamenii de stiinta numesc acest proces un mecanism de lupta sau de zbor.

Nutritie si stres

Una dintre modalitatile de baza pentru a scapa de stres, este revizuirea propriei diete. Si in aceasta perioada este important nu numai sa asiguri organismului furnizarea tuturor substantelor necesare, pentru a scapa numai de stres, ci si de oricare alta afectiune.

Principalul lucru este sa introduci in dieta ta acele alimente care pot ajuta organismul sa supravietuiasca unor situatii dificile, sa-si recastige usurinta si vigoarea spiritului si, de asemenea, sa faca fata pierderii de serotonina. Lipsa acestei substante, de multe ori duce la stres. Iata care sunt principalele alimente impotriva stresului.

• Nuci, fistic, migdale, alune. Aceste alimente contin magneziu si acid folic. Ele nu protejeaza doar sistemul nervos de stres, ci ajuta organismul sa depaseasca stresul. Iar, migdalele au si proprietati antioxidante pronuntate. Contine vitamine, precum B2, E si zinc, participa la dezvoltarea serotoninei si ajuta la neutralizarea stresului.

• Ceai verde. Are un aminoacid special, denumit theanin. Elimina senzatia de anxietate si imbunatateste somnul. Prin urmare, iubitorii acestei bauturi, in primul rand, sunt mai putin expusi stresului. Si, in al doilea rand, isi restabilesc rapid starea lor mentala.

• Cereale integrale, paine alba, fulgi de ovaz si alti carbohidrati complecsi. Acestea contribuie la producerea serotoninei. Prin urmare, organismul primeste o buna aprovizionare cu aceasta substanta care lupta cu succes cu stresul. Si, in paralel, normalizeaza de asemenea, nivelul zaharului din sange.

• Afine si citrice. Contin vitamina C si antocianine antioxidante, ajutand la depasirea stresului.

• Sparanghel si broccoli . Sunt alimente bogate in vitamina B si acid folic, ajutand la mentinerea calmului.

• Ciocolata neagra. Aceasta contine flavonoide care permit creierului sa se relaxeze. Studiile au aratat ca la persoanele care utilizeaza in mod regulat acest produs, nivelul cortizonului din organism scade. Acest hormon este produs, de asemenea, in timpul stresului si afecteaza negativ intregul corp.

• Grasime de peste. De exemplu, de somon sau ton. Contine acizi grasi omega-3, care controleaza nivelul cortizolului din sange si amelioreaza tensiunea nervoasa.

• Seminte de floarea-soarelui. In primul rand, ajuta la reducerea presiunii, care cu siguranta creste odata cu stresul si, in al doilea rand, te ajuta sa scapi de ea mai repede.

• Carne de curcan. Aceasta contine triptofan, care contribuie la producerea de serotonina.