Exista 6 etape majore pe care orice agentie SEO ar trebui sa le indeplineasca atunci cand incepe colaborarea cu un nou client. Aceste etape denota profesionalismul, dar mai ales un workflow operational bine pus la punct, semn de bun augur pentru client.
Desigur, clientul ar trebui sa afle mai multe despre prezenta acestor etape de la prima intalnire cu specialistii agentiei SEO, pentru a confirma faptul ca va lucra alaturi de profesionisti in perioada ce urmeaza.
Iata, asadar, mai multe detalii despre cele 6 etape aferente colaborarii cu o agentie SEO!
Primul email – începutul colaborării
Dupa semnarea contractului, pot fi demarati pasii care vor da startul oficial al colaborarii. In multe cazuri, este vorba despre un prim email care va include mai multe detalii despre serviciile pe care clientul le va primi, inclusiv costurile aferente si detaliile de contact ale persoanelor implicate in proiect.
Acesta este un email de bun venit, avand deseori si rolul de a trimite o invitatie catre o intalnire sau un apel business care va marca adevaratul inceput al parteneriatului.
Colectarea de informații esențiale
In aceasta etapa, o agentie SEO afla cat mai multe despre noul client si afacerea sa – Unique Value Proposition, scopuri pe termen scurt si lung, publicul si zona tinta, analiza competitiei, obiective ale eforturilor de marketing, unelte si resurse care vor fi folosite in timpul eforturilor de marketing, precum si bugetul alocat pentru SEO (cat si scopurile care se doresc a fi atinse prin optimizare).
Cu alte cuvinte, se pregateste echipamentul pentru drumetia care va urma.
Obținerea accesului la platforme esențiale
Evident, pentru a-si putea desfasura operatiunile si oferi serviciile contractuale, o agentie SEO are nevoie de acces complet la mai multe tipuri de platforme si unelte asociate cu afacerea clientului – CMS (WordPress sau alt tip de content management system), Google Analytics, Google Search Console, Bing Webmaster Tools si altele, daca este cazul, desi accesul la aceste platforme este deseori suficient.
Evaluarea inițială
Aceasta evaluare implica o analiza tehnica detaliata, alimentata in principal de un audit SEO cuprinzator care va – analiza sanatatea website-ului din punct de vedere SEO, descoperi problemele tehnice ale acestuia, examina calitatea continutului si va evalua profilul de backlinks al afacerii.
Cu alte cuvinte, se pun bazele dezvoltarii sau imbunatatirii website-ului din punct de vedere tehnic. Eforturile SEO off-page nu pot fi demarate daca exista probleme sau aspecte nerezolvate la capitolul on-page/tehnic.
Dezvoltarea strategiei SEO
O agentie SEO va pune la punct o strategie personalizata, bazata pe descoperirile realizate in timpul auditului. Strategia va include si timpi estimativi de finalizare a anumitor etape, precum si stabilirea mai multor indicatori meniti sa masoare succesul optimizarilor – trafic organic, clasarea cuvintelor cheie, indicatori de engagement.
Stabilirea modalităților de comunicații
Nu in ultimul rand, orice agentie SEO trebuie sa stabileasca un canal clar de comunicatii. Astfel, va exista un contact direct intre o persoana de interes (account manager, de exemplu) si client. Apoi, vor fi stabilite canalele de comunicare principale – email, chat, intalniri etc. -, precum si un format aferent trimiterii si discutarii rapoartelor lunare.
Totodata, se vor oferi mai multe detalii si in privinta modului de lucru al agentiei SEO. Scopul acestor aspecte este de a pune bazele unei colaborari cat mai transparente!
Specialistii SEO The Markers iti sunt alaturi daca doresti sa afli mai multe despre SEO sau despre intregul proces care are loc in fundal, in timp ce vizibilitatea afacerii tale in mediul online continua sa creasca!