Aveti o pasiune, un hobby sau un talent cu care de ceva vreme ati fost reticenti sa incepeti o afacere? Poate ca nu stiti de unde sa incepeti sau sunteti pur si simplu precauti dupa ce ati auzit numeroasele povesti despre iadul afacerilor. Pornirea unui stand de piata cu o taraba pentru legume si fructe poate fi o modalitate excelenta de a-ti incerca norocul in afaceri. Este un punct de plecare pentru cei ce nu vor sa riste cheltuieli nebunesti de pornire, dar vor sa aiba ocazia sa initieze o afacere.
Dintre povestile de succes care au inceput cu un stand de piata cu tarabe cu vitrina, mentionam celebrul brand Tesco. Da, unul dintre cei mai mari comercianti cu amanuntul din lume a inceput ca un simplu stand de piata echipat cu cateva tarabe cu vitrina ce comercializa diverse produse in piata Hackney Market din Londra anului 1919.
Un stand de piata dotat cu tarabe fructe si legume este o prima afacere grozava deoarece costurile de pornire sunt foarte mici
La pornirea afacerii privind deschiderea unui stand de piata cu tarabe pentru legume si fructe sau cu tarabe cu vitrina (pentru produse mai valoroase) veti plati doar taxa de taraba. Puteti chiar sa reduceti costurile de marketing, deoarece multi administratori de piata au o audienta online bine stabilita, pentru a va oferi un impuls pozitiv de la bun inceput. Ca sa nu mai vorbim de traficul pietonal garantat in pietele consacrate.
Atmosfera pietei locale poate fi distractiva. Nimic nu depaseste experienta pe care o veti dobandi din deschiderea propriei usi catre visul vostru in afaceri. Pentru a supravietui intr-un mediu la fel de competitiv precum piata, va trebui sa invatati tehnici de marketing, managementul relatiilor cu clientii, abilitati exceptionale de vanzari si cum sa evoluati pe scena pietei.
Acum, cine este mai capabil sa va invete trucurile meseriei de a supravietui intr-unul dintre cele mai competitive medii de vanzari, decat un comerciant veteran de pe piata? Fiind martori la abilitatea detinatorilor de tarabe cu vitrina care isi fac magia expunerii marfii atragand numerosi clienti, veti dobandi cunostinte de neegalat. Ei fac acest lucru de ani de zile si nu transmit doar modul de gestionare sau afisare a stocurilor, ci si dedesubturile micilor lor afaceri.
Construirea retelei
Networking-ul este un alt instrument de crestere a unei afaceri la taraba, destul de subevaluat la aceasta ora. Beneficiile construirii de relatii cu comerciantii, distribuitorii, operatorii si, bineinteles, clientii vecini sunt certe.
Construind o relatie cu colegii vostri comercianti, acestia va pot arata cum sa va indrume catre cei mai buni distribuitori si sa va invete ce faceti bine si ce faceti rau. Desi sunt si lucruri marunte, de exemplu, cum sa va acoperiti taraba cu fructe si legume in timp ce va duceti sa cumparati o cafea. A avea vecini de incredere pe piata este un lucru foarte valoros.
Conectarea cu clientii este un pas esential in afacerea voastra. Odata ce oferiti o experienta extraordinara pentru clientul vostru, este foarte probabil ca acesta sa revina din nou si din nou, atata timp cat ii aratati cea mai buna marfa, expusa estetic pe taraba pentru legume si fructe. Acelasi lucru este valabil si pentru cei ce prefera tarabele cu vitrina pentru lactate si branzeturi.
Cu cat aveti mai multe contacte in afaceri, cu atat este mai bine pentru voi. Cu cat va cunoasteti mai mult angrosistii, distribuitorii, furnizorii, organizatorii de piata si colegii detinatori de alte tarabe pentru legume si fructe sau tarabe cu vitrina, cu atat aveti mai multe sanse de a obtine profituri considerabile.